Η αλήθεια είναι η εξής: Όταν δημοσιεύετε κακό περιεχόμενο στα social media, διατρέχετε σοβαρό κίνδυνο να επισκιάσετε όλη τη σκληρή δουλειά που έχετε κάνει για να εδραιώσετε την online παρουσία σας και τη σύνδεση με το κοινό σας.
Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε ορισμένα είδη περιεχομένου (φυσικά είναι πολλά περισσότερα!) που καλό είναι να μην αναρτάτε στα κοινωνικά σας δίκτυα, ώστε να αποφύγετε την καταστροφή της εικόνας σας και την απώλεια των ατόμων που σας
ακολουθούν.
1. Υπερβολικά διαφημιστικό περιεχόμενο
Όποιοι και αν είναι οι στόχοι σας με την παρουσία σας στα social media, αυτό που έχει σημασία είναι να προφέρετε αξία στο κοινό σας. Ορισμένες επιχειρήσεις κάνουν το λάθος να θεωρούν ως δεδομένο πως ό,τι είναι σημαντικό γι’ αυτές, είναι και για το κοινό τους. Έτσι, το μόνο που κάνουν μέσα από τα social media είναι «πώληση, πώληση, πώληση», αντί να εξετάσουν τι πραγματικά έχει σημασία για το κοινό που προσεγγίζουν.
Αντί να χρησιμοποιείτε τα social media αποκλειστικά για προώθηση, προσπαθήστε να τα χρησιμοποιήσετε για να συμμετάσχετε σε συνομιλίες, να ακούσετε τι συζητάει ήδη το κοινό σας και να διαβάζετε τι γράφουν οι influencers. Έπειτα μπορείτε να εμπνευστείτε και να δημιουργήσετε περιεχόμενο που σχετίζεται με τα ανωτέρω ερεθίσματα.
Έχετε κατά νου και τον κανόνα «5-3-2» σύμφωνα με τον οποίο για κάθε 10 posts που ανεβάζετε:
Τα 5: Πρέπει να είναι περιεχόμενο από άλλη πηγή που σχετίζεται με το κοινό σας
Τα 3: Πρέπει να είναι δικό σας περιεχόμενο, να σχετίζεται με το κοινό σας, αλλά να μην επικεντρώνεται στις πωλήσεις
Τα 2: Πρέπει να είναι προσωπικό, διασκεδαστικό περιεχόμενο που βοηθά στον «εξανθρωπισμό» του brand σας.
2. Άσχετες viral αναρτήσεις
Όταν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και η σελίδα σας στο social media άδεια, το ξέρουμε ότι είναι δελεαστικό στο να καταφύγετε στην κοινοποίηση της τελευταίας viral είδησης ή ενός viral meme. Όμως προσοχή! Το πιθανότερο είναι το κοινό σας να το έχει ήδη δει και μια τέτοια ανάρτηση απλά θα υποβιβάσει όλη την υπόλοιπη δραστηριότητά σας. Πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο… Αντ ‘αυτού, κάντε το πλάνο σας και σχεδιάστε το περιεχόμενό σας εκ των προτέρων για να βεβαιωθείτε ότι αυτό που δημοσιεύετε είναι σχετικό και αφορά πραγματικά το κοινό σας.
3. Αρνητικό ή υποτιμητικό περιεχόμενο
Αν θέλετε να εκφράσετε τις ανησυχίες σας για τους πελάτες σας ή τους ανταγωνιστές σας, αυτό σίγουρα δεν πρέπει να γίνει μέσω των κοινωνικών δικτύων. Αν ένας δυσαρεστημένος πελάτης παραπονείται για εσάς δημόσια στο λογαριασμό του στο Facebook ή το Twitter, αντισταθείτε στον πειρασμό να ανταλλάξετε πυρά! Αντιμετωπίστε το συμβάν με ευγένεια και σεβασμό και το κέρδος σας θα είναι πολύ μεγαλύτερο.
4. Αναρτήσεις με ορθογραφικά ή γραμματικά λάθη
Τα προφίλ των κοινωνικών σας δικτύων, όπως και η ιστοσελίδα σας, είναι οι εικονικές, ψηφιακές σας «βιτρίνες». Τα λάθη στο περιεχόμενο, είτε απλά τυπογραφικά είτε σοβαρά γραμματικά λάθη, σας κάνουν να φαίνεστε αδιάφοροι, ασυνεπείς και ότι δεν σας ενδιαφέρει η καλή σας εικόνα. Κατά τη σύνταξη του περιεχομένου σας, βεβαιωθείτε διπλά ότι το έχετε τσεκάρει για τυχόν λάθη, ή ακόμα καλύτερα μοιραστείτε το με έναν συνάδελφό σας ώστε να κάνει έναν τελικό έλεγχο πριν την δημοσίευση.