Εάν είστε στον κλάδο του τουρισμού, γνωρίζετε ήδη από πρώτο χέρι τον βασικό ρόλο που διαδραματίζει το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing) στην επιχείρησή σας.
Τα social media, οι κριτικές, οι διαφημίσεις αναζήτησης, προσφέρουν τη δυνατότητα για να προσεκλύσετε το κοινό που σας ενδιαφέρει. Δύο βασικές προκλήσεις στον τουρισμό είναι η επέκταση της τουριστικής περιόδου και οι απευθείας κρατήσεις. Πως μπορείτε λοιπόν να αξιοποίησετε τα εργαλεία του Digital Marketing ώστε να μετατρεψετε αυτές τις προκλήσεις σε ευκαιρίες ;
1. Στοχεύστε συγκεκριμένα τμήματα πελατών με διαφημίσεις κοινωνικών δικτύων επί πληρωμή
Εάν θέλετε να επεκτείνετε την τουριστική σας περίοδο, ξεκινήστε προσδιορίζοντας τα τμήματα πελατών που είναι πιο πιθανό να σας επισκεφθούν κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών.
Ίσως αυτοί είναι πελάτες με μικρότερους προϋπολογισμούς, αλλά πιο ευέλικτα προγράμματα που θα ανταποκριθούν σε μια εποχιακή προσφορά. Ίσως ακόμη να είναι και ντόπιοι που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για λίγο καιρό μια διαμονή επειδή είναι δύσκολο να ταξιδέψουν σε άλλο μέρος ή προτιμούν άλλο μερος από την κατοικία τους ώστε να μειώσουν τις μακρινές καθημερινές μετακινησεις.
Μόλις προσδιορίσετε αυτό το τμήμα των πελατών σας, χρησιμοποιήστε πλατφόρμες διαφημίσεων κοινωνικών μέσων επί πληρωμή για να τους στοχεύσετε με ενδιαφέρον περιεχόμενο και προσφορές.
Δείξτε τη διαφορά. Για άμεσες κρατήσεις να είστε διαφανείς στην επικοινωνία σας και να αποδεικύετε με επιχειρήματα ότι η προσφορά σας είναι η καλύτερη, εμφανίζοντας συγκριτικά ποσοστά στον ιστότοπό σας. Να εμφανίζετε online τις τιμές, στα δίκτυα τα οποία μπορούν να δουν όλοι οι επισκέπτες, βοηθώντας τους να πάρουν αμέσως μια απόφαση επιλέγοντας την καλύτερη προσφορά.
2. Συνδεθείτε με πελάτες μέσω του Social Media Marketing
Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζετε τα κοινωνικά μέσα ως πλατφόρμα συνομιλίας και όχι μόνο ως μάρκετινγκ.
Μεγιστοποιήστε την οργανική προσέγγιση χρηστών χρησιμοποιώντας hashtag και προσθέτοντας ετικέτες σε τοπικές επιχειρήσεις (αλλά μόνο όταν το περιεχόμενό σας σχετίζεται με αυτές!). Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να χρησιμοποιούν hashtag και να σας προσθέσουν με ετικέτες στις αναρτήσεις τους και, στη συνέχεια, μοιραστείτε τις καλύτερες αναρτήσεις στα προφίλ σας. Ελκυστικό μπορεί να είναι και οι φωτογραφίες των επισκεπτών που μοιράζονται την ταξιδιωτική τους εμπειρία.
Κάντε μια παρότρυνση για δράση στις αναρτήσεις σας που ενθαρρύνει τους χρήστες να σχολιάσουν. Τα θετικά σχόλια θα χρησιμεύσουν ως κίνητρο για άλλους ακόλουθους να σας επισκεφτούν, τα αρνητικά σχόλια θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τομείς που μπορείτε να βελτιώσετε και όλα τα σχόλια θα ενισχύσουν την ανάρτησή σας στις ροές άλλων ατόμων.
Εάν λάβετε αρνητικό σχόλιο, φροντίστε να απαντήσετε αμέσως με ευγένια και ενδιαφέρον. Μέσω αυτών των σχολίων σας οι ακολουθοι και οι online επισκέπτες συμπεραίνουν αν ενδιαφέρεστε αρκετά να προσφέρετε ποιοτική εξυπηρέτηση και ποιοτική ταξιδιωτική εμπειρία. Παρακολουθώντας αναφορές και εξασκώντας κοινωνική ακρόαση, μπορείτε να δείτε αρνητικά σχόλια σε ολόκληρο τον ιστό. Είναι σημαντικό να ανταποκρίνεστε σωστά και γρήγορα, προτού οι κακές κριτικές να επιταχύνουν.
Δημιουργείστε προγράμματα επιβράβευσης και προσφέρεται πόντους ανταμοιβής είτε από τα κοινωνικά δίκτυα είτε από το ιστολόγιό σας κατά την κράτηση. Η στιμή της κράτησης είναι η κατάλληλη στιγμή για να ενισχύσετε τις σχέσεις σας και να τις αποκτήσετε πλήρως.
3. Χρησιμοποιήστε ελκυστικές εικόνες
Για την τουριστική και τουριστική βιομηχανία, αυτό σημαίνει να απεικονίζετε τον προορισμό σας στο καλύτερο δυνατό φως με ζωντανές, δελεαστικές εικόνες στον ιστότοπό σας και στα προφίλ κοινωνικών μέσων. Ως ζωντανές εικόνες μπορούμε να χαρακτηρίσουμε αυτές που έχουν δυνατό φως, που έχουν κάποια κίνηση ή εμπεριέχουν δράση.
Και μην σταματάτε σε εκπληκτικές φωτογραφίες! Τα βίντεο, οι εικονικές περιηγήσεις και τα βίντεο 360 ° αποτελούν εξαιρετικούς τρόπους για τους ανθρώπους να εξερευνήσουν την επιχείρησή σας και να δουν γιατί πρέπει να επισκεφθούν αυτοπροσώπως.
Με στόχο να επεκτείνετε την τουριστική σας περίοδο μην ξεχάσετε να δείξετε τα οφέλη της επίσκεψης στον προορισμό σας για την περίοδο αυτή. Για παράδειγμα ότι οι επισκέπτες απολαμβάνουν λιγότερα πλήθη. Μοναδικές εκδρομές λόγω της περιόδου; Έτσι, θα καταλάβουν τι κερδίζουν με τα χρήματά τους. Συνοδεύστε τα οφέλη αυτά με κατάλληλες φωτογραφίες, ώστε να ενισχύσετε την πειθώ σας.
Επλουτίστε το περιεχόμενό σας με φωτογραφίες μεμονωμένων δωματίων ώστε να ενισχύσετε το κίνητρο για άμεση κράτηση. Μια όλο και πιο δημοφιλής τάση είναι εμφάνιση των κριτικών για κάθε τύπο δωματίου ή κατηγορία δωματίου. Αυτό βοηθά τους θεατές να αναβαθμίσουν την επιλογή τους και να εξετάσουν το ενδεχόμενο κράτησης ενός τύπου δωματίου που είτε δεν έχουν δοκιμάσει προηγουμένως είτε ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους.
4. Πρακτική βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)
Όλοι πηγαίνουν στο Google όταν ερευνούν έναν προορισμό και σχεδιάζουν διακοπές, οπότε είναι κρίσιμο ο ιστότοπός σας να εμφανίζεται σε αυτές τις αναζητήσεις! Βεβαιωθείτε ότι εκτελείτε έρευνα λέξεων-κλειδιών για να προσδιορίσετε λέξεις-κλειδιά που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε περιεχόμενο σελίδας, ετικέτες τίτλου και μετα-περιγραφές για να βοηθήσετε τους πελάτες να σας βρίσκουν όλες τις περιόδους του έτους.
Ενώ εργάζεστε για την παρουσία σας στο Google, μην ξεχάσετε να βεβαιωθείτε ότι το προφίλ σας στο Google My Business είναι ενημερωμένο. Αυτό είναι ένα δωρεάν εργαλείο που διασφαλίζει ότι οι πληροφορίες που εμφανίζονται όταν κάποιος αναζητά την εταιρεία σας είναι ακριβείς και χρήσιμες. Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να ενημερώσετε αυτές τις πληροφορίες και η απόδοση αξίζει τον κόπο.
Μπορείτε επίσης να προωθήσετε online την επιχείρησή σας μέσω της πλατφόρμας Google Ads δημιουργώντας εύστοχες καμπάνιες. Δημιουργήστε & βελτιώστε τις καμπάνιες σας Google Search (αναζήτησης) & Display Network (προβολής). Γίνετε πιο ανταγωνιστικοί δημιουργώντας Dynamic Search Ads διαφημίσεις και έξυπνες καμπάνιες προβολής (Smart Display) και στοχεύστε στο κατάλληλο κοινό με βάση τους στόχους σας
Μια τελευταία σημείωση για το SEO: Οι κριτικές βοηθούν πραγματικά! Εκτελέστε μια καμπάνια για να ενθαρρύνετε κριτικές, ειδικά μεταξύ πελατών που είχαν εξαιρετική εμπειρία με την επωνυμία σας. Οι κακές κριτικές μπορεί να συμβαίνουν κατά καιρούς, αλλά όταν τα θετικά σχόλια υπερβαίνουν τα αρνητικά, δεν λειτουργούν αποτρεπτικά.
5. Στρατηγική περιεχομένου στην ιστοσελίδα σας / blog.
Ένας τρόπος για να ενισχύσετε το SEO είναι να ενημερώνετε την ιστοσελίδα σας ή το blog σας με συναρπαστικό, σχετικό περιεχόμενο για την αγορά-στόχο σας. Επιλέξτε θέματα που θα βρουν οι πελάτες σας ενδιαφέροντα ή θεωρείται ότι ενδέχεται να τους προβληματίζουν, όπως απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις ή χρήσιμες κριτικές για τοπικά αξιοθέατα. Όπως ακιρβώς εσείς θέλετε να παρέχετε υπηρεσίες στους πελάτες σς πέραν του δέοντος, αναζητήστε τρόπους να εκπλήξετε ευχάριστα αυτούς που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας με περιεχόμενο που τους εμπλέκει και τους εξυπηρετεί.
Για να επεκτείνετε την περίοδο αιχμής σας, σκεφτείτε να δημοσιεύσετε πως ανττιμετωπίζετε κοινές αντιρρήσεις για ταξίδια στον προορισμό σας εκτός εποχής. Για παράδειγμα αποθαρρύνονται οι άνθρωποι από τον καιρό σας τους συγκεκριμένους μήνες; Πιστεύουν ότι δεν υπάρχει τίποτα διασκεδαστικό να κάνουμε όταν εξαφανίζονται τα πλήθη; Δημιουργήστε περιεχόμενο που αμφισβητεί αυτές τις υποθέσεις και δείξτε ακριβώς γιατί πρέπει να το επισκεφτείτε κατά τη διάρκεια αυτών των πιο αργών μηνών.
Ο ιστότοπός σας χρειάζεται να βελτιώνει την εμπειρία των επισκεπτών με έναν απλό και ισχυρό σχεδιασμό, κατασκευασμένο για να προτρέπει τους χρήστες σε απευθείας κρατήσεις. Βεβαιωθείτε ότι ο αριθμός των κλικ που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της κράτησης είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερος. Αυτός είναι ενας γενικός κανόνας που ισχύει για όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα (eshop).
Τέλος φροντίστε η φόρτωση της σελίδας να γίνεται γρήγορα. Ο χρήστης του διαδικτύου είναι ανυπόμονος και μισεί να περιμένει. Τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι ένας επισκέπτης του ιστότοπου αποχωρεί από τη σελίδα εντός 3 δευτερολέπτων εάν υπάρχει καθυστέρηση στο χρόνο φόρτωσης της σελίδας υπάρχει η πιθανότητά σας να χάσετε έναν πιθανό επισκέπτη μόνο και μόνο επειδή η σελίδα σας δεν φορτώθηκε. Συνεπώς, διατηρήστε τη σελίδα σας βελτιστοποιημένη και βεβαιωθείτε ότι ελέγχετε τακτικά την ταχύτητα του ιστότοπού σας.
6. Προσδιορισμός επιρροών
Εκτός από το μάρκετινγκ περιεχομένου στο δικό σας ιστολόγιο, εξετάστε το ενδεχόμενο να εντοπίσετε και να συνεργαστείτε με επιρροές που το κοινό-στόχος σας ακολουθεί και εμπιστεύεται. Συνεργαστείτε μαζί τους για να δημιουργήσετε ιστολόγια, βίντεο ή δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων που μπορούν να αυξήσουν την προβολή σας και να αυξήσουν τις πωλήσεις εντός και εκτός εποχής.
Οι influencers μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο για τουρισμό αλλά προχωρήστε με προσοχή. Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε ένα συμβόλαιο για την προστασία της επωνυμίας σας. Περιγράψτε τι αναμένεται να κάνει ο influencer και πώς θα αποπληρώσετε. Και θυμηθείτε, εάν το άτομο με το οποίο συνεργάζεστε αντιμετωπίζει πρόβλημα, θα μπορούσε να βλάψει τη φήμη της επωνυμίας σας. Επιλέξτε σοφά επιρροή!
7. Ποιοτικά Newsletter
Δεν μπορούμε να μιλάμε για ψηφιακό μάρκετινγκ για την τουριστική βιομηχανία χωρίς να αναφέρουμε τη σημασία του email marketing. Είτε έχετε ήδη μια μακρά λίστα επαφών μέσω email ή θέλετε να επιτύχετε αυτόν τον στόχο τους επόμενους μήνες, το email marketing είναι μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που αξίζει τον χρόνο και τις προσπάθειές σας. Τα ενημερωτικά δελτία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να έχετε επαφή με το κοινό σας, να αυξήσετε την αναγνώριση της επωνυμίας και να διαδώσετε ειδικές προσφορές ή νέα αξιοθέατα. Καθώς σχεδιάζετε το περιεχόμενο του email σας, θυμηθείτε: Τα επιτυχημένα ενημερωτικά δελτία email δεν είναι ποτέ ανεπιθύμητα. Προσφέρετε προσφορές, ναι, αλλά μην περιορίζετε το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας μόνο σε προσφορές.
Αντ ‘αυτού, δημιουργήστε αξία κοινοποιώντας χρήσιμες ταξιδιωτικές συμβουλές για άτομα που επισκέπτονται την περιοχή σας, όπως αξιοθέατα που πρέπει να δείτε, κριτικές για νέα εστιατόρια ή πληροφορίες σχετικά με τοπικά ξενοδοχεία. Ενημερώστε τους και για άλλες εταιρείες που ενισχύουν τον τουρισμό στην περιοχή σας και αναδείξτε την απίστευτη εμπειρία που μπορούν να έχουν όταν σας επισκέπτονται σε περίοδο εντός και εκτός αιχμής.
Προσφέρετε τις καλύτερες τιμές απευθείας. Tα ξενοδοχεία αποτυγχάνουν να καταγράψουν απευθείας κρατήσεις επειδή οι ενδιάμεσοι ιστότοποι προσφορών δίνουν την αίσθηση ότι προσφέρουν τις καλύτερες τιμές. Και είναι γεγονός ότι η τιμή δωματίου παραμένει ως ο κορυφαίος οδηγός στην απόφαση κράτησης, ανεξάρτητα από άλλες προσφορές και προσφορές.
Κάθε μία από αυτές τις στρατηγικές μπορεί να σας βοηθήσει να επεκτείνετε την περίοδο αιχμής σας και να αυξήσετε κέρδη σας από τις απευθείας κρατήσεις σας. Οι στρατηγικές αυτες είναι δυναμικές. Αυτό πρακτικα σημαίνει ότι όταν ακολουθείτε μια στρατηγική με γνώμονα την ανάπτυξη, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Google Analytics για να παρακολουθείτε τα δεδομένα σας, να λαμβάνετε εκ νέου αποφάσεις σας και να βελτιώνετε συνεχώς το ψηφιακό σας μάρκετινγκ.